![Bakground-web-green.png](https://static.wixstatic.com/media/fcd7d3_e794a85442f04ff6ab379eed9465d9fd~mv2.png/v1/fill/w_793,h_446,al_c,q_85,usm_0.66_1.00_0.01,enc_avif,quality_auto/fcd7d3_e794a85442f04ff6ab379eed9465d9fd~mv2.png)
Navigating the ITIL Framework: What's New in ITILv4 and What to Expect Ahead
Dato: 13. april 2023
![Inspirasjonsdagene---instruktør---kvadrat_0003_Brendan-Martin---kvadrat.png](https://static.wixstatic.com/media/fcd7d3_335a033a1bc846f1a75a3496a436557a~mv2.png/v1/fill/w_461,h_461,al_c,q_85,usm_0.66_1.00_0.01,enc_avif,quality_auto/fcd7d3_335a033a1bc846f1a75a3496a436557a~mv2.png)
Navigere i ITIL®-rammeverket: Hva er nytt i ITIL 4 og hva du kan forvente fremover
Dato: 13. april 2023
Kl. 08.00-09.00
Med: Brendan Martin
Språk: Norsk
Agenda
Ved slutten av dette webinaret vil deltakerne ha:
1. En bedre forståelse av dagens ITIL v4-rammeverk.
2. Evolusjon og hovedforskjeller fra ITIL v3 til ITIL 4.
3. Vi ser inn i krystallkulen og prøver å forutse hva man kan forvente i neste ITIL versjon.
4. Praktiske tips om planlegging og gjennomføring av en ITIL-implementering i
din organisasjon.
Innhold:
1. Oversikt over ITIL4: Forstå kjernekomponentene i ITIL
rammeverket og de viktigste endringene introdusert i ITIL4.
2. ITIL4 Service Value System: Utforsking av ITIL4 Service Value System
(SVS) og hvordan det hjelper organisasjoner med å levere verdi til deres
kunder.
3. ITIL4-praksis: Gjennomgang av de 34 ITIL4-praksisene, inkludert
servicedesk, hendelseshåndtering, problemhåndtering og andre, og
diskutere hvordan de kan brukes til å optimalisere tjenesteleveransen.
4. ITIL5-spådommer: Undersøker det nåværende ITIL-landskapet og
forutsi hvilke endringer eller tillegg vi kan se i fremtidens ITIL5
rammeverk.
5. Implementering av ITIL4: Dele innsikt og beste praksis for
vellykket implementering av ITIL4 i organisasjonen din, inkludert tips
for å overvinne vanlige utfordringer og oppnå buy-in fra
interessenter.
Målgruppe:
Alle som er interessert i IT Service Management.